Bültmann & Gerriets
Tourism and Intercultural Exchange
Why Tourism Matters
von Gavin Jack, Alison Phipps
Verlag: Channel View Publications
Reihe: Tourism and Cultural Change Nr. 4
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-84541-018-6
Erschienen am 17.05.2005
Sprache: Englisch
Format: 211 mm [H] x 150 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 363 Gramm
Umfang: 196 Seiten

Preis: 152,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 20. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

152,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This book looks at how it is we do tourism and learn to be tourists when we are on holiday. Tourism is a dynamic way of being that may facilitate or hinder intercultural exchange. It draws on empirical work and a range of theoretical frameworks, arguing that tourism matters precisely because of the lessons it can teach us about everyday life.



Gavin Jack is Lecturer in Critical Marketing at the University of Leicester Management Centre, UK.

Alison Phipps is senior lecturer and Director of the Graduate School for Arts and Humanities at the University of Glasgow, where she teaches anthropology and languages. Her books include Acting Identities (2000), and Contemporary German Cultural Studies (2002). She is associate editor of the journal Tourism and Cultural Change.


weitere Titel der Reihe