Bültmann & Gerriets
Sociocultural Theory and the Teaching of Second Languages
von James P. Lantolf, Matthew E. Poehner
Verlag: Equinox Publishing Ltd
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-84553-249-9
Erschienen am 23.04.2008
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 28 mm [T]
Gewicht: 818 Gramm
Umfang: 436 Seiten

Preis: 151,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 24. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

151,40 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

L.S. Vygotsky, the renowned Russian psychologist, argued that the true test of any scientific theory is not the contribution it makes to our understanding of the object of study but the extent to which it improves the concrete practical activities of people, including those that take place in educational settings. The fourteen original chapters included in the present volume document innovations in second and foreign language teaching that are rooted in Vygotsky's theory of cognitive development. Researchers and language teaching practitioners will find implementations at the classroom and programmatic levels of Vygotskian principles and concepts, including cognitive mediation, the zone of proximal development, activity theory, internalization, verbalization, and materialization.