Bültmann & Gerriets
Native-Speakerism in Japan
Intergroup Dynamics in Foreign Language Education
von Stephanie Ann Houghton, Damian J Rivers
Verlag: Multilingual Matters Limited
Reihe: Multilingual Matters Nr. 151
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-84769-869-8
Erschienen am 19.02.2013
Sprache: Englisch
Format: 211 mm [H] x 152 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 499 Gramm
Umfang: 296 Seiten

Preis: 150,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 12. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

150,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

The relative status of native and non-native speaker language teachers within educational institutions has long been an issue worldwide but until recently, the voices of teachers articulating their own concerns have been rare. This innovative volume explores language-based forms of prejudice against native-speaker teachers.



Stephanie A. Houghton is an Associate Professor in Intercultural Communication at Saga University, Japan. She holds a PhD in Education from Durham University, UK. She is author of Intercultural Dialogue in Practice, co-author of Developing Criticality through Foreign Language Education (with Etsuko Yamada), and co-editor of Becoming Intercultural: Inside and Outside the Classroom (with Yau Tsai).

Damian J. Rivers holds an MSc in Social Psychology, an MA in Applied Linguistics, and a PhD in Applied Linguistics/Sociolinguistics from the University of Leicester, UK. He is currently an Associate Professor at Osaka University and undertakes research into intergroup dynamics in foreign language education.


weitere Titel der Reihe