Bültmann & Gerriets
Social Pedagogy and Working with Children and Young People
Where Care and Education Meet
von Claire Cameron, Peter Moss
Verlag: Jessica Kingsley Publishers
Taschenbuch
ISBN: 978-1-84905-119-4
Erschienen am 15.06.2011
Sprache: Englisch
Format: 226 mm [H] x 150 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 340 Gramm
Umfang: 224 Seiten

Preis: 51,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 11. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

51,50 €
merken
zum E-Book (EPUB) 51,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

A holistic model of working with children, this book covers its theory, principles and practice.



Edited by Claire Cameron and Peter Moss



1. Social Pedagogy: Current Understandings and Opportunities. Claire Cameron and Peter Moss, Thomas Coram Research Unit (TCRU), Institute of Education, University of London, UK. 2. Conceptual Foundations of Social Pedagogy: A Transnational Perspective from Germany. Gabriel Eichsteller and Sylvia Holthoff, ThemPra Social Pedagogy, Germany. 3. Diversity in Early Childhood Education: A Matter of Social Pedagogical Embarrassment. Michel Vandenbroeck, Filip Coussée, Lieve Bradt and Rudi Roose, Ghent University, Belgium. 4. Interpersonal Communication: The Medium for Social Pedagogic Practice. Pat Petrie, Centre for Understanding Social Pedagogy, Institute of Education, University of London, UK. 5. Social Pedagogy as Relational Dialogic Work: Competencies in Modern Society. Inge M. Bryderup and Anna Kathrine Frørup, University of Aarhus, Denmark. 6. The Supportive Relationship in 'Public Care': The Relevance of Social Pedagogy. Janet Boddy, TCRU, UK. 7. Communication and Conflict: An Important Part of Social Pedagogic Relationships. Stefan Kleipoedszus, TCRU, UK. 8. Understandings of Danish Pedagogical Practice. Jytte Juul Jensen, VIA University College, Denmark. 9. Early Childhood Education in Reggio Emilia and Social Pedagogy: Are they Related? Peter Moss. 10. Radical Democratic Education and Emancipatory Social Pedagogy: Prolegomena to a Dialogue. Michael Fielding, Institute of Education, University of London, UK. 11. Social Pedagogy: Future Directions? Peter Moss and Claire Cameron. Contributors. Index.


andere Formate