Bültmann & Gerriets
Special Educational Provision in the Context of Inclusion
Policy and Practice in Schools
von Janice Wearmouth
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Taschenbuch
ISBN: 978-1-85346-791-2
Erschienen am 24.08.2001
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 472 Gramm
Umfang: 336 Seiten

Preis: 50,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 24. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

First Published in 2001. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.



Part 1: Policy at national and local levels: the Warnock Report: 'The historical background'; Equal opportunities - for whom? Inclusive schools, the quality of education and OFSTED school inspection; Investigating inclusion: an evaluation of a teacher's professional development course. Part 2: Policy into practice in schools; The case of Downland; What's the weight of a badger? Teachers' experiences of working with children with learning difficulties; The special needs coordinator in the secondary school; Teacher support teams for special educational needs in primary schools; Working with outside agencies; Talking and working together; helping readers who have fallen behind; Listening to children; Pupil participation in the social and education processes of primary school; Classroom strategies for teacher and pupil support; Pygmalion lives on; Therapeutic provision in mainstream curricula for pupils with severe motor difficulties; Teachers and differentiation.


andere Formate