Bültmann & Gerriets
Context and Culture in Language Teaching and Learning
von Michael Byram, Peter Grundy
Verlag: Multilingual Matters
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-85359-657-5
Erschienen am 05.09.2000
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 343 Gramm
Umfang: 112 Seiten

Preis: 101,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 9. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

101,40 €
merken
zum E-Book (PDF) 14,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

The forces of globalisation and internationalisation influence the role and significance of language teaching and learning in classrooms. This affects the ways in which English is taught and learnt. This book explores the ways in which the contexts in which language teaching takes place impact on the aims and the methods of language teaching.



Michael Byram and Peter Grundy have both worked in language teaching for many years at the University of Durham. Their interests in foreign language teaching in Britain and Europe, and in the teaching of English worldwide, complement each other and bridge the gap which often exists between ELT and other languages. They have cooperated to bring together researchers from several European countries and the USA in an endeavour to raise the awareness of the profession concerning the socio-political, cultural and psychological contexts in which language teaching and learning takes place; classrooms are not insulated from the world.


andere Formate