Bültmann & Gerriets
Bilingual Children S Lang.& Literacy Dev
New Zealand Case Studies
von Roger Barnard, Ted Glynn
Verlag: Channel View Publications
Reihe: Child Language and Child Devel Nr. 4
Taschenbuch
ISBN: 978-1-85359-711-4
Erschienen am 29.10.2003
Sprache: Englisch
Format: 210 mm [H] x 149 mm [B] x 17 mm [T]
Gewicht: 390 Gramm
Umfang: 304 Seiten

Preis: 43,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 4. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

43,00 €
merken
zum E-Book (PDF) 36,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This text contains case studies relating the experience of bilingual children in various settings in New Zealand schools. The contexts include a Maori immersion school, a Samoan bilingual unit and mainstream classrooms which cater for immigrant and deaf children. Suggestions for educational policy, teacher development and research are made.



Roger Barnard is Chairman of the Department of General and Applied Linguistics at the University of Waikato, where he teaches postgraduate programmes in Second Language Teaching and Applied Linguistics. His current research interests focus on interaction in school and university classrooms, viewed from a sociocultural perspective.

Ted Glynn is Foundation Professor of Teacher Eucation at the University of Waikato. He has a background in applied behaviour analysis, inclusive education, and bicultural and bilingual education as well as extensive experience in working to improve the literacy outcomes for Maori students in both mainstream and Maori immersion settings.


andere Formate
weitere Titel der Reihe