Bültmann & Gerriets
Raising Bilingual-Biliterate Children in Monolingual Cultures
von Stephen J Caldas
Verlag: Multilingual Matters
Hardcover
ISBN: 978-1-85359-875-3
Erschienen am 06.04.2006
Sprache: Englisch
Format: 210 mm [H] x 148 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 326 Gramm
Umfang: 248 Seiten

Preis: 31,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 7. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

31,30 €
merken
zum E-Book (PDF) 15,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This book is a longitudinal case study carefully detailing the French/English bilingual and biliterate development of three children in one family. The book focuses most specifically on the children's acquisition of French and English during their early through late adolescence, in both their Louisiana and Québec home environments.



Stephen J. Caldas is professor of educational foundations and leadership at the University of Louisiana--Lafayette. He has co-authored three previous books (with Carl L. Bankston III) including the just published book Forced to Fail: The Paradox of School Desegregation (published by Praeger in 2005), and A Troubled Dream: The Promise and Failure of School Desegregation in Louisiana (2002, Vanderbilt University Press). His research interests include psycholinguistics, socio/psychometrics, desegregation and the social/political contexts of education.


andere Formate