Bültmann & Gerriets
Educational Research
Volume One: Current Issues
von Martyn Hammersley
Verlag: Sage Publications UK
Reihe: Published in association with The Open University
Taschenbuch
ISBN: 978-1-85396-243-1
Erschienen am 01.11.2003
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 401 Gramm
Umfang: 260 Seiten

Preis: 67,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 30. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

67,30 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

The chapters in this book outline the history and scope of educational research. They also discuss many of the major issues at stake in current debates, and exemplify the contrasting perspectives to be found in the literature.

This is the companion volume to Educational Research in Action (edited by Roger Gomm and Peter Woods). It is one of two course readers for The Open University course E824 Educational Research Methods.



PART ONE: THE NATURE OF EDUCATIONAL RESEARCH
History of Educational Research
Qualitative Research Traditions
Self-Doubt and Soft Data
Social and Technical Trajectories in Ethnographic Fieldwork
Objectivity in Educational Research
Subjectivity and Objectivity
An Objective Inquiry.
PART TWO: DOING EDUCATIONAL RESEARCH
How to Think About Causality
Increasing the Generlizability of Qualitative Research
Problems of Sociological Fieldwork
A Review Of The Methodology Of Hightown Grammar
Primary Teachers Talking
A Reflexive Account of Longitudinal Research
PART THREE: EDUCATIONAL RESEARCH AND PRACTICE
Educational Theory
What is an Educational Practice?
Action Research
The Politics of Method
From Leftist Ethnography to Educative Research
On the Teacher as Researcher


weitere Titel der Reihe