Bültmann & Gerriets
An Age of Accountability
How Standardized Testing Came to Dominate American Schools and Compromise Education
von John L Rury
Verlag: Rutgers University Press
Reihe: New Directions in the History
Reihe: New Directions in the History of Education
Taschenbuch
ISBN: 978-1-9788-3227-5
Erschienen am 13.10.2023
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 170 mm [B] x 46 mm [T]
Gewicht: 340 Gramm
Umfang: 246 Seiten

Preis: 44,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 23. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

44,00 €
merken
Gratis-Leseprobe
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

An Age of Accountability highlights the role of test-based accountability as a policy framework in American education. Even after very clear disappointments no other policy framework has emerged to challenge its hegemony, and many Americans continue to believe that accountability remains a vital necessity, even if educators and policy scholars disagree.



JOHN L. RURY is a professor emeritus of education at the University of Kansas. He is the author of many publications, including Creating the Suburban School Advantage: Race, Localism and Inequality in an American Metropolis.



Abbreviations

Introduction: School Accountability and Standardized
Testing in American History 

1 The Origins of Test-Based Accountability: Assessing
Minimum Competencies in the 1970s

2 Standardized Testing and Race: Continuity and Change,
1975–2000

3 A Time of Transition: Testing Takes a Back Seat in
the 1980s

4 New Standards and Tests: Accountability on the
National Stage

5 A Millennium Dawns: The Origins and Impact
of NCLB

Conclusion: A Troubled History and Prospects
for Change

Appendix: Oral History Sources
Acknowledgments
Notes
Index


weitere Titel der Reihe