Bültmann & Gerriets
China's Art Market since 1978
Regional Entrepreneurship and Global Impact
von Li Ma
Verlag: Springer International Publishing
Reihe: Worlds of Consumption
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-3-031-34604-0
Auflage: 1st ed. 2023
Erschienen am 02.10.2023
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 153 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 448 Gramm
Umfang: 256 Seiten

Preis: 128,39 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book examines the rising global prominence of Chinäs art market throughout the twentieth and twenty-first centuries. To understand the far-reaching impact of Chinese art on global consumption, this book traces the shift from regional markets to global markets. It asks how the Chinese art market re-emerged from its politicized past, innovated within the private economy boom, remained resilient despite the global financial crisis, and flourished on the global stage despite the COVID-19 pandemic. Ultimately, it argues that cultural entrepreneurship enabled Chinese art professionals to reinvent their space and to participate in the global artworld.



Li Ma is a research scholar and co-founder of Sage Creative Foundation, a think tank for cultural entrepreneurship.



Chapter 1: Introduction.- Chapter 2 : China's Art Market before 1978.- Chapter 3: Gradualist Market Reform and Unofficial Art Movements (1980s).- Chapter 4: Private Entrepreneurship and the Commercialization of Art (1990s).- Chapter 5: "Soft Power" Strategy, Wealth Creation and Art Consumerism (2000s).- Chapter 6: Digitalization, the Rise of Chinese Collectors and the Nation-wide Art Boom (2010s).- Chapter 7: Pandemic, Exceptional Recovery and the Ultra Wealthy in China.- Chapter 8: A Trend Towards Pluralism and Inclusion.- Chapter 9: Conclusion.


andere Formate
weitere Titel der Reihe