Bültmann & Gerriets
Autoethnography in Language Education
Tensions, Characteristics, and Methods
von Bedrettin Yazan
Verlag: Springer Nature Switzerland
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-3-031-57463-4
Auflage: 2024
Erschienen am 18.05.2024
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 153 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 288 Gramm
Umfang: 128 Seiten

Preis: 42,79 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 14. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

42,79 €
merken
zum E-Book (PDF) 42,79 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Bedrettin Yazan is Associate Professor of Applied Linguistics and TESL at The University of Texas at San Antonio, USA.



1: Situating Autoethnography in the Research Landscape of Language Education.- 2: Autoethnography: Qualitative Research Methodology with/of Tensions.- 3: Characteristics of Autoethnography: A Non-prescriptive List.- 4: Doing and Writing Autoethnography: Authoring Self into Sociopolitical Being.- 5: Conclusion: Remaining Suggestions to Share.



This book presents an exploration of autoethnography in language education research as a qualitative method with the potential to decolonize language education practices and include marginalized scholars in knowledge generation. The author situates the method of autoethnography within the field, arguing that it has taken too long for autoethnography to be considered an established research method in language education in particular and in educational research in general. He then addresses tensions at the macro and micro levels of autoethnography, discusses its characteristics, and describes the processes and procedures involved in conducting autoethnographic research. This book will be of interest to graduate students and scholars in language education and related disciplines such as anthropology, communication studies, sociology, and broader educational research.


andere Formate