Bültmann & Gerriets
Samuel Johnson's Lives of the Poets
Ethical Literary Criticism
von Edward L. Tomarken
Verlag: Springer Nature Switzerland
Reihe: Palgrave Studies in the Enlightenment, Romanticism and Cultures of Print
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-3-031-61841-3
Auflage: 2024
Erschienen am 01.09.2024
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 153 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 363 Gramm
Umfang: 188 Seiten

Preis: 53,49 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 29. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

53,49 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Edward L. Tomarken is Professor Emeritus at Miami University, Oxford, Ohio, USA, and Honorary Research Fellow at the University of Kent in Canterbury, UK. He has written ten books, one on the sublime, two on Shakespeare, a trilogy on literary theory in films and television, and four studies of Samuel Johnson.



Chapter 1: Why Genre.- Chapter 2: A Literary Critical Tragedy: The Interpretive Turn In The Life Of Savage.- Chapter 3: Johnson On Metaphysical Poetry And Pastoral: Genre In Relation To Value Judgements And History.- Chapter 4: Genre Combination And Interpretation: Johnson On Paradise Lost.- Chapter 5: Genre And Periodization: Macro- And Micro-History In.- Chapter 6: The Rise Of Literary Criticism As A Genre.- Chapter 7: Life And Literature.- Chapter 8: Conclusion.



This open access book seeks to explain how the literary commentary of the Lives of the Poets speaks to us today because of its ethical goals. Edward Tomarken elucidates this element of Johnson¿s literary criticism by using Ralph Cohen¿s genre method, the topic of Chapter One, ¿Why Genre¿. Chapters two to five address the most prevalent genres of the Lives: tragedy, metaphysical poetry, the epic, the pastoral elegy, and the mock epic. Chapter six considers the rise of literary criticism as a genre. Chapter Seven demonstrates how ethical genre criticism relates literature to life. And the final chapter explains why, although Johnson considers ¿moral¿ and ¿ethical¿ as nearly interchangeable terms, Tomarken prefers ¿ethical¿ because it relates genre criticism to present problems in literary and non-literary worlds.


weitere Titel der Reihe