Bültmann & Gerriets
Identity Formation in Globalizing Contexts
Language Learning in the New Millennium
von Christina Higgins
Verlag: De Gruyter Mouton
Reihe: ISSN Nr. 1
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-3-11-026638-2
Erschienen am 27.10.2011
Sprache: Englisch
Format: 236 mm [H] x 160 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 673 Gramm
Umfang: 348 Seiten

Preis: 159,95 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

159,95 €
merken
zum E-Book (PDF) 169,95 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

The volume explores how new millennium globalization mediates language learning and identity construction. It seeks to theorize how global flows are creating new identity options for language learners, and to consider the implications for language learning, teaching and use. To frame the chapters theoretically, the volume asserts that new identities are developing because of the increasingly interconnected set of global scapes which impact language learners' lives. Part 1 focuses on language learners in (trans)national contexts, exploring their identity formation when they shuttle between cultures and when they create new communities of fellow transnationals. Part 2 examines how learners come to develop intercultural selves as a consequence of experiencing global contact zones when they sojourn to new contexts for study and work. Part 3 investigates how learners construct new identities in the mediascapes of popular culture and cyberspace, where they not only consume, but also produce new, globalized identities. Through case studies, narrative analysis, and ethnography, the volume examines identity construction among learners of English, French, Japanese, and Swahili in Canada, England, France, Hong Kong, Tanzania, and the United States.

Christina Higgins, University of Hawai`i at Manoa, USA.


andere Formate
weitere Titel der Reihe