Bültmann & Gerriets
Storyplaying
Agency and Narrative in Video Games
von Sebastian Domsch
Verlag: De Gruyter
E-Book / PDF
Kopierschutz: Adobe DRM

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-3-11-027245-1
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 28.08.2013
Sprache: Englisch
Umfang: 196 Seiten

Preis: 104,95 €

104,95 €
merken
zum Hardcover 99,95 €
Klappentext
Biografische Anmerkung

Incontestably, Future Narratives are most conspicuous in video games: they combine narrative with the major element of all games: agency. The persons who perceive these narratives are not simply readers or spectators but active agents with a range of choices at their disposal that will influence the very narrative they are experiencing: they are players. The narratives thus created are realizations of the multiple possibilities contained in the present of any given gameplay situation. Surveying the latest trends in the field, the volume discusses the complex relationship of narrative and gameplay.


Sebastian Domsch, Ludwig-Maximilians-Universität, München, Germany.


andere Formate