Bültmann & Gerriets
Medieval Textual Cultures
Agents of Transmission, Translation and Transformation
von Robert Wisnovsky, Faith Wallis
Verlag: De Gruyter
Reihe: ISSN Nr. 6
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-3-11-046546-4
Erschienen am 22.08.2016
Sprache: Englisch
Format: 236 mm [H] x 160 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 496 Gramm
Umfang: 224 Seiten

Preis: 109,95 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 21. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Understanding how medieval textual cultures engaged with the heritage of antiquity (transmission and translation) depends on recognizing that reception is a creative cultural act (transformation). These essays focus on the people, societies and institutions who were doing the transmitting, translating, and transforming -- the "agents". The subject matter ranges from medicine to astronomy, literature to magic, while the cultural context encompasses Islamic and Jewish societies, as well as Byzantium and the Latin West. What unites these studies is their attention to the methodological and conceptual challenges of thinking about agency. Not every agent acted with an agenda, and agenda were sometimes driven by immediate needs or religious considerations that while compelling to the actors, are more opaque to us. What does it mean to say that a text becomes ¿available¿ for transmission or translation? And why do some texts, once transmitted, fail to thrive in their new milieu? This collection thus points toward a more sophisticated ¿ecology¿ of transmission, where not only individuals and teams of individuals, but also social spaces and local cultures, act as the agents of cultural creativity.



Faith Wallis and Robert Wisnovsky, McGill University, Montreal, Canada.


andere Formate
weitere Titel der Reihe