Bültmann & Gerriets
Metaphor in Foreign Language Instruction
von Rafael Alejo-González, Ana María Piquer-Píriz
Verlag: De Gruyter Mouton
Reihe: ISSN Nr. 42
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-3-11-062673-5
Erschienen am 02.12.2019
Sprache: Englisch
Format: 236 mm [H] x 160 mm [B] x 22 mm [T]
Gewicht: 602 Gramm
Umfang: 298 Seiten

Preis: 119,95 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 23. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Exploring the role that metaphor plays in our linguistic and conceptual systems from a Cognitive Linguistics (CL)-oriented perspective has attracted a great deal of attention for the past three decades. The analysis of the applications of some theoretical tenets of CL (mainly the notion of linguistic motivation) has been particularly fruitful in foreign language (L2) instruction. However, despite some important research findings related to the presentation of word meanings as systematically connected, metaphor is still rarely included as an important part of language courses designed for L2 learners.

This volume explores the important role of metaphor in L2 instruction by presenting both theoretical accounts and empirical studies into the topic. Part I comprises four theoretical chapters that touch upon issues of continuing relevance to the discipline (e.g. why metaphor is relevant for L2 learners and how it can be effectively taught) and introduce areas in need of further research (metaphor in L2 instruction in languages other than English or metaphor and young L2 learners). Part II consists of eight empirical studies that illustrate methodological challenges and best practices when analyzing metaphor in real L2 contexts.



Ana María Piquer-Píriz and Rafael Alejo-González, Universidad de Extremadura, Badajoz, Spain.


andere Formate
weitere Titel der Reihe