Bültmann & Gerriets
Technoliberalism and the End of Participatory Culture in the United States
von Adam Fish
Verlag: Springer International Publishing
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-3-319-31255-2
Auflage: 1st ed. 2017
Erschienen am 26.04.2017
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 153 mm [B] x 17 mm [T]
Gewicht: 413 Gramm
Umfang: 228 Seiten

Preis: 96,29 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 25. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

This new book examines whether television can be used as a tool not just for capitalism, but for democracy. Throughout television¿s history, activists have attempted to access it for that very reason. New technologies¿cable, satellite, and the internet¿provided brief openings for amateur and activist engagement with television. This book elaborates on this history by using ethnographic data to build a new iteration of liberalism, technoliberalism, which sees Silicon Valley technology and the free market of Hollywood end the need for a politics of participation.



Introduction: Liberalism and Video Power.- Chapter 1: Histories of Video Power.- Chapter 2: Liberalism and Broadcast Politics.- Chapter 3: Corporate Liberalism and Video Producers.- Chapter 4: Technoliberalism and the Origins of the Internet.- Chapter 5: Technoliberalism and the Convergence Myth.- Chapter 6: Silophication of Media Industries.- Chapter 7: Neoliberalism and Terminal Video.- Chapter 8: Towards the Beginning of a New Participatory Culture.- Postscript.



Adam Fish is Lecturer in the Sociology Department at Lancaster University, UK. As a cultural anthropologist, he examines digital industries that exercise their powers of persuasion and digital activists who challenge those powers. Much of his research focuses on the industry and activism surrounding digital video, of which he is both a critic and practitioner.


andere Formate