Bültmann & Gerriets
Gender, Otherness, and Culture in Medieval and Early Modern Art
von Michelle Moseley-Christian, Carlee A. Bradbury
Verlag: Springer International Publishing
Reihe: The New Middle Ages
Hardcover
ISBN: 978-3-319-87936-9
Auflage: Softcover reprint of the original 1st ed. 2017
Erschienen am 24.05.2018
Sprache: Englisch
Format: 210 mm [H] x 148 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 346 Gramm
Umfang: 264 Seiten

Preis: 171,19 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 29. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This collection examines gender and Otherness as tools to understand medieval and early modern art as products of their social environments. The essays, uniting up-and-coming and established scholars, explore both iconographic and stylistic similarities deployed to construct gender identity. The text analyzes a vast array of medieval artworks, including Dieric Bouts¿s Justice of Otto III, Albrecht Dürer¿s Feast of the Rose Garland, Rembrandt van Rijn¿s Naked Woman Seated on a Mound, and Renaissance-era transi tombs of French women to illuminate medieval and early modern ideas about gender identity, poverty, religion, honor, virtue, sexuality, and motherhood, among others.



Carlee A. Bradbury is Associate Professor of Art History at Radford University.

Michelle Moseley-Christian is Associate Professor of Art History at Virginia Polytechnic Institute and State University. 




1 Introduction .- "Aspectu Desiderabilis": A Thirteenth Century Reliquary of David with the Face of Medusa.- Picturing Maternal Anxiety in the Miracle of the Jew of Bourges.- Gender and Poverty in Late Medieval Art.- Forms of Gendered Testimony in Dieric Bouts's 
Justice of Otto III
.- "In Love and Faithfulness Toward One Another Like Brothers." Dürer's 
Feast of the Rose Garland
 and the 
Scuola dei Tedeschi 
as Strategies for Mediating Masculine Identity.- "The monster, death, becomes pregnant": Female Transi Tombs from Renaissance France.- Embodying Gluttony as Women's Wildness:  Rembrandt's 
Naked Woman Seated on a Mound.


andere Formate
weitere Titel der Reihe