Bültmann & Gerriets
Hearing Impaired Students: Some Perceptions
von Manisha Yadav
Verlag: LAP LAMBERT Academic Publishing
Hardcover
ISBN: 978-3-330-03420-4
Erschienen am 26.01.2017
Sprache: Englisch
Format: 220 mm [H] x 150 mm [B] x 5 mm [T]
Gewicht: 131 Gramm
Umfang: 76 Seiten

Preis: 35,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 15. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

35,90 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Self-concept and achievement motivation has the significant role in individual's life. The academic, social, psychological and emotional variables associated with learners with special needs do show a variation when compared viz-a-viz individuals without special needs. It would be interesting to decipher some specific aspects of behaviour of individuals with special needs that motivates them to excel over others in performance. The present study was an attempt to find out what hearing impaired students view them and what motivates them to gain mastery over difficult and challenging situations. The research was designed on a sample of 50 hearing impaired students to study self-concept and achievement motivation. Self-Concept Questionnaire by Dr. Raj Kumar Saraswat and Achievement Motive Test by V.P. Bhargava were used as measuring instruments. Mean and correlation technique were employed to find out the correlation between two variables. It was found that majority of students had above average self-concept and achievement motivation.



Manisha Yadav {M.Sc (Botanik), M.Ed, M.Phil (Pädagogik)} arbeitet derzeit als Assistenzprofessorin an der Abteilung für Pädagogik, Shyama Prasad Mukherji College for Women, Universität Delhi. Sie verfügt über mehr als 5 Jahre Lehrerfahrung an renommierten Colleges in Delhi.