Bültmann & Gerriets
GPU-Based Interactive Visualization Techniques
von Daniel Weiskopf
Verlag: Springer Berlin Heidelberg
Reihe: Mathematics and Visualization
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-3-540-33263-3
Auflage: 2007
Erschienen am 13.10.2006
Sprache: Englisch
Umfang: 312 Seiten

Preis: 149,79 €

Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Visualization of 3D Scalar Fields.- Vector Field Visualization.- Perception-Oriented and Non-Photorealistic Rendering.- Conclusion.



This book presents efficient visualization techniques, a prerequisite for the interactive exploration of complex data sets. High performance is demonstrated as a process of devising algorithms for the fast graphics processing units (GPUs) of modern graphics hardware. Coverage includes parallelization on cluster computers with several GPUs, adaptive rendering methods, and non-photorealistic rendering techniques for visualization.


andere Formate
weitere Titel der Reihe