Bültmann & Gerriets
Valuation and Value Creation of Insurance Intermediaries
von Claudia Max
Verlag: Peter Lang
Reihe: Corporate Finance and Governance Nr. 21
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-3-631-67017-0
Erschienen am 25.04.2016
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 153 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 523 Gramm
Umfang: 316 Seiten

Preis: 94,05 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 7. Dezember.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

94,05 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

The book offers a comprehensive analysis of insurance intermediaries from a capital markets perspective. It presents an up-to-date market perspective, drawing the attention to the important trends and developments in the industry and recommends strategies to secure future growth. Further, it offers a detailed description of a valuation approach specifically tailored to small and mid-sized brokers. Research on insurance intermediary M&A reveals that positive abnormal returns are achieved for acquirers. The author points out which factors lead to value creation and investigates performance drivers in the tied agent channel.



Claudia Max studied business administration at the University of Mannheim and Law and Accounting at the London School of Economics. She earned her PhD at the University of Darmstadt.



Contents: Agents and brokers in the insurance industry - Valuation of small and medium-sized insurance brokers - Value creation in insurance intermediary mergers and acquisitions - Performance transformation in the tied agent channel.


andere Formate
weitere Titel der Reihe