Bültmann & Gerriets
What Do We Really Know About Herta Herzog?
Exploring the Life and Work of a Pioneer of Communication Research
von Josef Seethaler, Elisabeth Klaus
Verlag: Peter Lang
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-3-631-67361-4
Erschienen am 05.10.2016
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 153 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 353 Gramm
Umfang: 180 Seiten

Preis: 53,95 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

53,95 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

The book for the first time explores in-depth the life and work of Herta Herzog (1910¿2010), an Austrian-American social psychologist. Herzog spent most of her working life in the United States, where she moved to in the 1930s, following her first husband Paul Lazarsfeld into migration and working with him at the famous Office of Radio Research in Princeton and Columbia. The chapters by scholars from the U.S., Israel, Germany and Austria show the amazing scope of Herzog¿s work as both, one of the founders of empirical communication research and the "grand dame" of market and motivation research. Herzog crossed many borders, moving from Europe to the U.S. and back again, stepping over disciplinary lines as well as restrictions by gender.



Elisabeth Klaus is Professor of Communication at the University of Salzburg (Austria). She earned her PhD at Notre Dame, IN (USA)
Josef Seethaler is Deputy Director of the Institute for Comparative Media and Communication Studies at the Austrian Academy of Sciences and the Alpen-Adria University



Herta Herzog - Social psychology - Radio and TV research - Soap opera - Uses and gratifications approach - Focus group interview - Figure drawing - Market and motivation research - Advertising - McCann Erickson - Biography - Early women in communication science - History of media and communication research


andere Formate