Bültmann & Gerriets
Cognitive Radio. Future of Wireless Communication
von Snehal Patel, Pragnesh Patel
Verlag: GRIN Verlag
Hardcover
ISBN: 978-3-656-95280-0
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 02.06.2015
Sprache: Englisch
Format: 210 mm [H] x 148 mm [B] x 2 mm [T]
Gewicht: 34 Gramm
Umfang: 12 Seiten

Preis: 15,95 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

15,95 €
merken
zum E-Book (PDF) 5,99 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

Scientific Essay from the year 2015 in the subject Communications - Technical Communication, , language: English, abstract: This Paper describes the shortage of Radio Spectrum that the world is facing today. The solution to this problem is cognitive radio. Cognitive radio and its briefs are explained here.
Increase in demand of something is good for mankind as it shows their economic development. But there is a natural resource which creates problems whenever there is increase in demand. That resource is radio spectrum and technology to deal with is this problem is called as cognitive radio. Cognitive radio is been developed under DARPA ¿ XG. Cognitive radio is next generation technology in which wireless communicators can use spectrum that is allotted to someone for commercial use under certain restrictions. Section I introduces with the problems faced for spectrum and Cognitive radio and Cognitive Radio Networks are described in Section II and Section III respectively. Section IV deals with Spectrum Assignment and related problems whereas Spectrum Sensing techniques are addressed in Section V. Section VI discusses Applications of Cognitive Radio and we finally conclude in Section VII.


andere Formate