Bültmann & Gerriets
John Dewey¿s Democratic Education and its Influence on Pedagogy in China 1917-1937
von Lei Wang
Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden
Hardcover
ISBN: 978-3-658-27567-9
Auflage: 1st ed. 2019
Erschienen am 27.09.2019
Sprache: Englisch
Format: 210 mm [H] x 148 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 456 Gramm
Umfang: 352 Seiten

Preis: 90,94 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

90,94 €
merken
zum E-Book (PDF) 90,94 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Lei Wang researches John Dewey¿s pedagogical influence on the historical context of China and compares his observations and his basic democratic approach with the concepts and practical implementation of his Chinese students. As a result, it turns out that the spread of pragmatic philosophy in China was accompanied by reductionism, misunderstandings, Confucian doctrine and nationalism and that Dewey¿s reform proposals can open a democratic perspective on current challenges in Chinese society. On the occasion of the 100th anniversary of Dewey¿s research trip to China, the author emphasizes the contemporary significance of his work. The results of her study can clarify and correct errors that continue to have effect today.



Dr. phil. Lei Wang is a researcher at the Dewey-Center Cologne, and teaches Educational Science at the Human Sciences Faculty of the University of Cologne. She is a trainer and consultant in the topical fields of inclusion, intercultural conflict resolution and change management.



Dewey's view of China and his proposals for social reconstruction and educational reform.- Dewey's lectures in China - limitations, misunderstandings and translation errors.- Dewey's influence on pedagogical professions in China.- The concepts and practices of Hu Shi and Tao Xingzhi.


andere Formate