Bültmann & Gerriets
Rethinking Native-English-Speaking Instructors
A Case Study of Native-English-Speaking (NES) Instructors Teaching English Writing in a University in China
von Qing Liu
Verlag: LAP LAMBERT Academic Publishing
Hardcover
ISBN: 978-3-659-37518-7
Erschienen am 03.05.2013
Sprache: Englisch
Format: 220 mm [H] x 150 mm [B] x 17 mm [T]
Gewicht: 429 Gramm
Umfang: 276 Seiten

Preis: 48,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 12. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

48,90 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

It is a wild hold myth that native-English-speaking (NES) language instructors are capable of teaching English writing in non-native English speaking environment. By providing a glimpse of how NES instructors teaching English writing in a Chinese university, the study leads to a rethinking of hiring NES instructors as English writing instructors in China. As one of the first few studied expatriate NES instructors' writing instruction in depth, the study has significant implications in EFL writing field for understanding the expertise of expatriate NES instructors, for selecting qualified NES instructors and supporting them. English instruction policymakers, school administrators in EFL context, NES instructors who want to teach in non-English-speaking countries and areas will find the book informative and helpful.



Qing Liu gaduated from University of Florida with a PhD degree in Education. Currently, she is an assistant professor in Shenzhen Polytechnic, Shenzhen, China. She teaches Chinese students English writing and other English courses. Her research interest includes ELL teaching and learning, EFL writing, literacy education and multicultural education.