Bültmann & Gerriets
Connecting Neuroscience to Classrooms
von Mary George Varghese, Shefali R. Pandya
Verlag: LAP LAMBERT Academic Publishing
Hardcover
ISBN: 978-3-659-74374-0
Erschienen am 11.08.2015
Sprache: Englisch
Format: 220 mm [H] x 150 mm [B] x 42 mm [T]
Gewicht: 1042 Gramm
Umfang: 688 Seiten

Preis: 108,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 12. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

108,90 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

The book is an outcome of implications of neuro-cognitive science to educational practices. How the application of brain-research helps in the educational achievements. It throws light on how brain principles accelerates academic achievements, reduces stress and enhance the study habits of secondary students. The study further probe into the influence of hemisphericity- the preferred style of brain-dominance (right or left)on Individuals academic achievement, stress and study habits. The author introduces the brain-based instructional strategy for the practitioners, academicians and teachers.The instructional strategy gives how to organize a brain-based classroom which will give insights to organize similar approaches to other academic subjects and programme. Thus the study proves the influence of neuroscience for the betterment of academic outcome of learners. Thus the author recommends all teachers and academicians to follow a brain-friendly classrooms. With great expectations on the potential of neuroscience to transform our learners into 'discovers of knowledge' and convert our classrooms into 'cognitive labs',the author submit the Book into the Potential hands Scholars.



La Escuela de Educación e Investigación Pillai de la Sociedad de Educación Mahatma es una de las principales escuelas de formación de profesores de la Universidad de Mumbai. El Colegio de Educación e Investigación Pillai del MES, Chembur, ha sido el sello de la educación desde 1990.El colegio ofrece un programa de postgrado en formación de profesores e imparte una formación de calidad para profesores.