Bültmann & Gerriets
Savonius Wind Turbine
Application in the Highway Power Generation
von Rajeev Ranjan
Verlag: LAP LAMBERT Academic Publishing
Hardcover
ISBN: 978-3-659-82335-0
Erschienen am 04.01.2016
Sprache: Englisch
Format: 220 mm [H] x 150 mm [B] x 4 mm [T]
Gewicht: 113 Gramm
Umfang: 64 Seiten

Preis: 39,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 15. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

39,90 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

The motivation of this book is to contribute to the global trend towards clean and green energy in a feasible way. Wind is the fastest growing source of green energy worldwide however; it is limited by variable natural conditions. Highways can provide a required considerable amount of wind to drive a turbine due to rapidly moving vehicles. There are two main types of wind turbines which are categorized by their axis of rotation: horizontal axis wind turbine and vertical axis wind turbine. VAWTs are typically put into two subtypes: Darrieus and Savonius. Darrieus turbine has efficiency close to that of HAWT, but it can take a large space and can also be difficult to operate and maintain. Savonius turbine has lower power output and efficiency, but can operate better at lower wind speeds. Having wind come from multiple directions is also fine for a Savonius turbine as it can capture wind from any directions. It can thus be concluded that a Savonius turbine would operate well in the setting of a highway median. The research continues as we now look to find how much energy we could expect to get out of a Savonius turbine in a highway setting, and how feasible this practice would be.



Rajeev Ranjan, ein Absolvent des NITTTR, Kalkutta, und Subhas Chandra Moi, ein Absolvent der Jadavpur Universität, Kalkutta. Sie sind derzeit als Assistenzprofessoren am Dr. B. C. Roy Engineering College in Durgapur tätig. Sie forschen auf dem Gebiet verschiedener Herstellungsprozesse.