Bültmann & Gerriets
Tourismus und Authentizität
Zur gesellschaftlichen Organisation von Außeralltäglichkeit
von Robert Schäfer
Verlag: transcript Verlag
Reihe: Kulturen der Gesellschaft Nr. 14
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen


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ISBN: 978-3-8394-2744-6
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 31.01.2015
Sprache: Deutsch
Format: 225 mm [H] x 148 mm [B]
Umfang: 290 Seiten

Preis: 34,99 €

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Klappentext
Biografische Anmerkung

What meaning does tourism have for society today? Departing from the thesis of »staged authenticity« (MacCannell), and by way of touristic case studies, Robert Schäfer sounds out the role that tourism plays in contemporary society, and the meaning of authenticity in this context.
Through the entanglement of empirical research and theoretical construction of concepts, the study is of interest for anybody who is interested in a cultural-sociological explanation of tourism and an empirically satisfying theory of the authentic.



Robert Schäfer (Dr. rer. soc.) lehrt Soziologie an der Universität Koblenz-Landau. Seine Forschungsschwerpunkte sind Kultursoziologie (v.a. Religionssoziologie und Ästhetik), Sozialtheorie (Strukturalismus und Praxistheorie) sowie Methoden der rekonstruktiven Sozialforschung (Objektive Hermeneutik).