Bültmann & Gerriets
Indigenous Knowledge and Science Education in Zimbabwe
Perspectives of Rural Primary School Teachers
von Edward Shizha
Verlag: LAP LAMBERT Academic Publishing
Hardcover
ISBN: 978-3-8443-9052-0
Erschienen am 06.05.2011
Sprache: Englisch
Format: 220 mm [H] x 150 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 322 Gramm
Umfang: 204 Seiten

Preis: 79,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

79,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Teachers are "gate-keepers" in schools. They process what is assumed "valid knowledge" and how it is taught. The process marginalizes indigenous knowledge and legitimizes western science. This book explores and discusses teachers' definitions of science and indigenous knowledge,their attitude towards incorporating the latter in science, and pedagogical techniques they use to bridge the cultural gap between science and indigenous knowledge. While teachers are expected to facilitate new knowledge and perspectives in teaching, they are sometimes conservative and resistant to new ideas. Science and indigenous knowledge are cultural and contextual constructs. Teachers should apply this contextual knowledge in their classes and allow students to move hermeneutically between western and indigenous sciences. The book challenges the cultural domination, universalization and rationalization of western science which negates other voices. The constructivist analysis that promotes multiple sciences should be of significant help to teachers, teacher educators, curriculum developers, policy makers, and others interested in promoting intercultural or cross-cultural sciences.



Edward Shizha, PhD (Sociología de la Educación, Universidad de Alberta) y Profesor Asistente de Estudios Contemporáneos en Wilfred Laurier, Brantford Canadá. Libro coeditado sobre conocimiento y aprendizaje indígena en Asia / Pacífico y África: perspectivas sobre el desarrollo, la educación y la cultura (2010 Palgrave).