Bültmann & Gerriets
Generic Medicines and Pharmacist Satisfaction
von Joseph Patrick Kouamou Wouogang
Verlag: Our Knowledge Publishing
Hardcover
ISBN: 9786204297576
Erschienen am 26.11.2021
Sprache: Englisch
Format: 220 mm [H] x 150 mm [B] x 4 mm [T]
Gewicht: 96 Gramm
Umfang: 52 Seiten

Preis: 39,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 7. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

39,90 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

The Cameroonian pharmaceutical market is marked by a high rate of consumption of generics and a permanent rivalry between generic laboratories and the large multinationals with mixed generic and speciality offers. The pharmacy has become a major target for the pharmaceutical industry. The objective of this book is to evaluate the satisfaction of retail pharmacists with generics. To achieve this, we used appropriate statistical tools to process and analyse primary data from a questionnaire survey of 280 dispensing pharmacists. The analysis leads to some very revealing findings. Generics remain a life-saving medical solution adapted to the socio-economic and political context of poor African populations without a health insurance system. However, the preference for generics remains mixed. In view of these findings, we make a number of recommendations to governments, pharmacists, pharmaceutical companies and non-governmental organisations concerned with health issues.



Joseph Patrick Kouamou Wouogang tiene un máster en Bioquímica Clínica y en Comunicación y Marketing por las universidades de Dschang (Camerún) y Mohammed I de Oudja (Marruecos), respectivamente. Certificado en marketing digital, gestión de proyectos y gestión de la fuerza de ventas, lleva más de ocho años trabajando como representante de ventas médicas.