Bültmann & Gerriets
Didactic Appropriation of Digital Tools
Threat or opportunity in the practice of programming at ESU/Matadi-RDC's LMD system
von John-Garvey Isaka Kitande
Verlag: Our Knowledge Publishing
Hardcover
ISBN: 9786205175804
Erschienen am 20.09.2022
Sprache: Englisch
Format: 220 mm [H] x 150 mm [B] x 4 mm [T]
Gewicht: 102 Gramm
Umfang: 56 Seiten

Preis: 43,90 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 12. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

43,90 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Can we identify the digital tools in a didactic framework facilitating the teaching-learning process of programming reusable software components in the L1 classes of the new LMD system in Congo? Are there programming environments that are adapted to this approach? We had a sample of 100 students from the city of Matadi to find out if they have knowledge about reusable computer components but our results show us that a large majority do not have this knowledge due to the lack of qualified and competent teachers in this field and lack of computer materials necessary as didactic tools to facilitate teaching to teachers and learning to learners.



Doctorant. John-Garvey ISAKA KITANDE est né en RDC. Il a une licence en sciences informatiques de l'I.S.I.P.A-RDC, une licence spéciale en pédagogie scolaire et un DEA en Didactique-Informatique de l¿UPN-RDC. 9 ans d¿expériences en enseignement. Consultant à la CMA-CGM et SCTP Matadi RDC. Passionné de l¿avenir de l¿éducation à l¿heure du numérique.