Bültmann & Gerriets
Religion and Conflict Attribution
An Empirical Study of the Religious Meaning System of Christian, Muslim and Hindu Students in Tamil Nadu, India
von Francis-Vincent Anthony, Hermans, Sterkens
Verlag: Brill
Reihe: Radboud Studies in Humanities Nr. 3
Gebundene Ausgabe
ISBN: 9789004270817
Erschienen am 01.12.2014
Sprache: Englisch
Format: 239 mm [H] x 157 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 544 Gramm
Umfang: 300 Seiten

Preis: 180,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 15. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

180,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Religion in a pluralistic society can play a dual role with regard to conflict. It can promote either violence or peace. Religion and Conflict Attribution examines the causes of interreligious conflict as perceived by Christian, Muslim and Hindu college students in Tamil Nadu, India.



Francis-Vincent Anthony, STD (Sacrae Theologiae Doctor, 1993), Salesian Pontifical University Rome is Associate Professor of Fundamental Practical Theology, Director of the Institute of Pastoral Theology and Director of the Interfaculty Commission for Research at the Salesian Pontifical University.
Chris A.M. Hermans, Ph.D. (1986), Radboud University Nijmegen, is Professor of Empirical Religious Studies and Professor in Empirical Theology at that University. He has published on moral and religious education, normative teacher professionalism, school identity and spirituality.
Carl Sterkens, Ph.D. (2001), Radboud University Nijmegen is Associate Professor of Empirical Religious Studies. He has published on interreligious dialogue, interreligious education and religious conflict.