Bültmann & Gerriets
Quid Est Sacramentum?
Visual Representation of Sacred Mysteries in Early Modern Europe, 1400-1700
von Walter Melion, Elizabeth Carson Pastan, Lee Palmer Wandel
Verlag: Brill
Reihe: Intersections Nr. 65
Gebundene Ausgabe
ISBN: 9789004408937
Erschienen am 24.10.2019
Sprache: Englisch
Format: 239 mm [H] x 152 mm [B] x 33 mm [T]
Gewicht: 1406 Gramm
Umfang: 692 Seiten

Preis: 265,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 5. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

265,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

An investigation into how sacred mysteries (in Latin, sacramenta or mysteria) were visualized in a wide range of media, including illustrated religious literature, produced in Italy, France, and the Low Countries between ca. 1500 and 1700.



Walter S. Melion, Ph.D. (1988), is Asa Griggs Candler Professor of Art History at Emory University, where he also directs the Fox Center for Humanistic Inquiry. He has published extensively on Northern art and art theory and on Jesuit image theory.
Elizabeth Carson Pastan, Ph.D. (1986) is Professor of Art History at Emory University, and President of the American Committee of the Corpus Vitrearum Medii Aevi, the body of scholars devoted to the study of stained glass. A medievalist, she has published extensively on stained glass and issues of patronage, as well as the Bayeux Embroidery.
Lee Palmer Wandel, Ph.D. (1985), is the WARF Michael Baxandall and Linda and Stanley Sher Professor of History at the University of Wisconsin - Madison. She has published extensively on the Reformation, including books on poor relief, iconoclasm, and the liturgy.