Bültmann & Gerriets
Guanxi and Business
von Yadong Luo
Verlag: World Scientific Publishing Company
Reihe: Asia-Pacific Business Nr. 1
Gebundene Ausgabe
ISBN: 9789810241148
Erschienen am 26.07.2000
Sprache: Englisch
Format: 225 mm [H] x 162 mm [B] x 26 mm [T]
Gewicht: 662 Gramm
Umfang: 356 Seiten

Preis: 125,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 6. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

125,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

Guanxi (interpersonal relationship) is one of the major dynamics of Chinese society. It has been a pervasive part of the Chinese business world for the last few centuries. It binds literally millions of Chinese firms into a social and business web. It is widely recognized to be a key determinant of business performance, because the life-blood of the macro economy and micro business conduct in the society, including local firms as well as foreign investors and marketers, inevitably faces guanxi dynamics. No company can go far unless it has extensive guanxi in this setting. In China's new, fast-paced business environment, guanxi has been more entrenched than ever, heavily influencing Chinese social behavior and business practice.

Despite the current academic and practical interest in guanxi, there is no book-length treatment systematically and vigorously exploring the concept and practice from the business perspective. This book fills that gap by exploring the various social economic cultural, and business issues relating to the complex concept and practice of guanxi.