Bültmann & Gerriets
Cultivating Democratic Literacy Through the Arts
Guiding Preservice Teachers Towards Innovative Learning Spaces in ELA Classrooms
von Pamela Hartman, Jeff Jeff Spanke
Verlag: Information Age Publishing
Reihe: Advances in Teacher Education
Gebundene Ausgabe
ISBN: 9798887305721
Erschienen am 28.02.2024
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 407 Gramm
Umfang: 156 Seiten

Preis: 109,40 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 28. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

109,40 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext

This edited book includes chapters written by English Language Arts (ELA) teacher educators and practicing secondary teachers who examine their classroom experiences through an arts-based habit of mind. Rather than focusing exclusively on artistic approaches to ELA instruction, these chapters collectively frame the teaching of English Language Arts as an art in itself. As such, the arts-informed habits of mind discussed in this book refer more to sets of artistic dispositions than pedagogical methods.
In their unique ways, each of these chapters argue that aesthetically charged ways of thinking allow preservice and practicing teachers to develop critical and creative thinking skills and purposely communicate, to recognize that individual beliefs and values are influenced by personal and social factors, and to set goals for their own learning as well as the learning of their future students' learning.