Bültmann & Gerriets
Teachers' Ethical Self-Encounters with Counter-Stories in the Classroom
From Implicated to Concerned Subjects
von Teresa Strong-Wilson
Verlag: Taylor & Francis
Taschenbuch
ISBN: 978-0-367-69203-2
Erschienen am 09.01.2023
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 10 mm [T]
Gewicht: 263 Gramm
Umfang: 164 Seiten

Preis: 50,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This monograph illustrates the need for teachers to engage critically with counter-stories as they teach to issues including colonization, war, and genocide and introduces timely arguments on subjectivity and ethical responsibility to the field of education in the Global North.



Teresa Strong-Wilson is Associate Professor in the Department of Integrated Studies in Education at McGill University, Canada.



1. Introduction; 2. Allegory and Juxtaposition; 3. Look-alikes; 4. Memory-work; 5. Mobilizing Memory-work; 6. Ethical Self-encounters; 7. Periscopic Narratives; 8. Recognition and Understanding; 9. From Implicated to Concerned Subjects


andere Formate