Bültmann & Gerriets
Teachers' Ethical Self-Encounters with Counter-Stories in the Classroom
From Implicated to Concerned Subjects
von Teresa Strong-Wilson
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / EPUB
Kopierschutz: kein Kopierschutz


Speicherplatz: 1 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-000-34366-3
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 21.04.2021
Sprache: Englisch
Umfang: 178 Seiten

Preis: 50,49 €

Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This monograph illustrates the need for teachers to engage critically with counter-stories as they teach to issues including colonization, war, and genocide and introduces timely arguments on subjectivity and ethical responsibility to the field of education in the Global North.



Teresa Strong-Wilson is Associate Professor in the Department of Integrated Studies in Education at McGill University, Canada.



1. Introduction; 2. Allegory and Juxtaposition; 3. Look-alikes; 4. Memory-work; 5. Mobilizing Memory-work; 6. Ethical Self-encounters; 7. Periscopic Narratives; 8. Recognition and Understanding; 9. From Implicated to Concerned Subjects


andere Formate