Bültmann & Gerriets
Teachers as Researchers (Classic Edition)
Qualitative inquiry as a path to empowerment
von Joe L Kincheloe
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Taschenbuch
ISBN: 978-0-415-68657-0
Auflage: Classic edition
Erschienen am 02.02.2012
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 155 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 476 Gramm
Umfang: 284 Seiten

Preis: 68,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 3. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Teachers as Researchers urges teachers - as both producers and consumers of knowledge - to engage in the debate about educational research by undertaking meaningful research themselves.



Foreword Shirley R. Steinberg 1. Introduction: Positivistic Standards and the Bizarre Educational World of the Twenty-first Century 2. Teachers as Researchers, Good Work and Troubled Times 3. Connecting Knower and Known: Constructing an Emancipating System of Meanin4. Exploring Assumptions Behind Education Research - Defining Positivism in a Neo-Positivist Era 5. What constitutes knowledge? 6. Purposes of Research: the Concept of Instrumental Rationality 7. The Quest for Certainty 8. Verifiability and the Concept of Rigor in Qualitative Research 9. The Value of the Qualitative Dimension 10. Values, Objectivity, and Ideology 11. The Foundations of Teacher Research: A Sample Syllabus



Joe L. Kincheloe was a Canada Research Chair and founder of The Paulo and Nita Freire International Project for Critical Pedagogy.


andere Formate