Bültmann & Gerriets
Teachers as Researchers (Classic Edition)
Qualitative inquiry as a path to empowerment
von Joe Kincheloe
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / PDF
Kopierschutz: Adobe DRM


Speicherplatz: 1 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-136-62309-7
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 30.01.2012
Sprache: Englisch
Umfang: 304 Seiten

Preis: 65,99 €

Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Teachers as Researchers urges teachers - as both producers and consumers of knowledge - to engage in the debate about educational research by undertaking meaningful research themselves.



Joe L. Kincheloe was a Canada Research Chair and founder of The Paulo and Nita Freire International Project for Critical Pedagogy.



Foreword Shirley R. Steinberg 1. Introduction: Positivistic Standards and the Bizarre Educational World of the Twenty-first Century 2. Teachers as Researchers, Good Work and Troubled Times 3. Connecting Knower and Known: Constructing an Emancipating System of Meanin4. Exploring Assumptions Behind Education Research - Defining Positivism in a Neo-Positivist Era 5. What constitutes knowledge? 6. Purposes of Research: the Concept of Instrumental Rationality 7. The Quest for Certainty 8. Verifiability and the Concept of Rigor in Qualitative Research 9. The Value of the Qualitative Dimension 10. Values, Objectivity, and Ideology 11. The Foundations of Teacher Research: A Sample Syllabus


andere Formate