Bültmann & Gerriets
Ecological Perspectives in Early Language Education
Parent, Teacher, Peer, and Child Agency in Interaction
von Mila Schwartz
Verlag: Taylor & Francis
E-Book / PDF
Kopierschutz: kein Kopierschutz


Speicherplatz: 3 MB
Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-003-83132-7
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 27.02.2024
Sprache: Englisch
Umfang: 280 Seiten

Preis: 54,49 €

Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book presents ecological perspectives towards early language education that conceptualise the phenomenon of interactions between child language-based agency, teachers', peers' and parents' agencies, furthering insights into the lives of young children growing up in multilingual homes.



Mila Schwartz is professor in language and education, and head of research authority, Oranim Academic College of Education, Israel.



Introduction: Ecological perspectives in early language education: Parent, teacher, peer, and child agency in interaction

Chapter 1. Major theoretical perspectives

Chapter 2. Contextual diversity in early language education

Chapter 3. Parents' agency in interaction with children and teachers

Chapter 4. Teachers' agency

Chapter 5. Child's language-based agency in interactions in preschool environment

Chapter 6. Language-conducive context

Concluding remarks and the way forward


andere Formate