Bültmann & Gerriets
Ecological Perspectives in Early Language Education
Parent, Teacher, Peer, and Child Agency in Interaction
von Mila Schwartz
Verlag: Taylor & Francis
Reihe: Routledge Research in Language Education
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-032-19308-3
Erschienen am 27.02.2024
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 572 Gramm
Umfang: 272 Seiten

Preis: 182,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book presents ecological perspectives towards early language education that conceptualise the phenomenon of interactions between child language-based agency, teachers', peers' and parents' agencies, furthering insights into the lives of young children growing up in multilingual homes.



Mila Schwartz is professor in language and education, and head of research authority, Oranim Academic College of Education, Israel.



Introduction: Ecological perspectives in early language education: Parent, teacher, peer, and child agency in interaction

Chapter 1. Major theoretical perspectives

Chapter 2. Contextual diversity in early language education

Chapter 3. Parents' agency in interaction with children and teachers

Chapter 4. Teachers' agency

Chapter 5. Child's language-based agency in interactions in preschool environment

Chapter 6. Language-conducive context

Concluding remarks and the way forward


andere Formate
weitere Titel der Reihe