Bültmann & Gerriets
The Improvising Teacher
Reconceptualising Pedagogy, Expertise and Professionalism
von Nick Sorensen
Verlag: Taylor & Francis
Reihe: Routledge Research in Education
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-032-12125-3
Erschienen am 08.08.2022
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 422 Gramm
Umfang: 160 Seiten

Preis: 182,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 22. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

The Improvising Teacher offers a radical reconceptualization of improvisation as a fundamental element of teacher expertise. Drawing on theories of improvisation and expertise alongside empirical research, the book argues that teacher expertise is fundamentally improvisatory.



Nick Sorensen is Visiting Research Fellow at the School of Education, Bath Spa University, UK.



1. Introduction. Part One: Theoretical and conceptual foundations. 2. Understanding improvisation: a working definition and philosophical assumptions. 3. Understanding expertise and the lexicon of advanced professional practice in teaching. 4. Understanding professionalism and the discourses of advanced professional practice. Part Two: The empirical research: the improvisational nature of teacher expertise. 5. The impact of school culture on the development of advanced professional practice. 6. Teacher perceptions of expertise and improvisation. 7. The improvising teacher as a prototype of advanced professional practice. 8. The social construction of the improvising teacher. Part Three: Implications for practice. 9. Towards a long-term framework for the professional development of the improvising teacher. 10. Afterword: the improvising teacher in the COVID-19 present. List of figures. List of tables. Foreword -Theresa Robbins Dudeck. Preface. Acknowledgements.


andere Formate
weitere Titel der Reihe