Bültmann & Gerriets
The Improvising Teacher
Reconceptualising Pedagogy, Expertise and Professionalism
von Nick Sorensen
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Taschenbuch
ISBN: 978-1-032-12126-0
Erschienen am 27.05.2024
Sprache: Englisch
Format: 155 mm [H] x 234 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 274 Gramm
Umfang: 160 Seiten

Preis: 50,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 31. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

The Improvising Teacher offers a radical reconceptualization of improvisation as a fundamental element of teacher expertise. Drawing on theories of improvisation and expertise alongside empirical research, the book argues that teacher expertise is fundamentally improvisatory.



Nick Sorensen is Visiting Research Fellow at the School of Education, Bath Spa University, UK.



1. Introduction. Part One: Theoretical and conceptual foundations. 2. Understanding improvisation: a working definition and philosophical assumptions. 3. Understanding expertise and the lexicon of advanced professional practice in teaching. 4. Understanding professionalism and the discourses of advanced professional practice. Part Two: The empirical research: the improvisational nature of teacher expertise. 5. The impact of school culture on the development of advanced professional practice. 6. Teacher perceptions of expertise and improvisation. 7. The improvising teacher as a prototype of advanced professional practice. 8. The social construction of the improvising teacher. Part Three: Implications for practice. 9. Towards a long-term framework for the professional development of the improvising teacher. 10. Afterword: the improvising teacher in the COVID-19 present. List of figures. List of tables. Foreword -Theresa Robbins Dudeck. Preface. Acknowledgements.


andere Formate