Bültmann & Gerriets
The Hidden Academic Curriculum and Inequality in Early Education
How Class, Race, Teacher Interactions, and Friendship Influence Student Success
von Karen Phelan Kozlowski
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Reihe: Routledge Research in Educational Equality and Diversity
Taschenbuch
ISBN: 978-1-032-15673-6
Erschienen am 25.09.2023
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 304 Gramm
Umfang: 212 Seiten

Preis: 54,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 30. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Drawing on a rich ethnographic study conducted in first grade classrooms in the US, this book reveals the potentially invisible, yet significant ways that race and social class impact student success in the earliest years of their schooling.



Karen Phelan Kozlowski is an Assistant Professor of Sociology at the University of Southern Mississippi, USA.



1. Understanding Sociocultural Differences in Decoding Instruction & Demonstrating Knowledge 2. Unequal Skills: Decoding and Demonstrating Knowledge 3. Learning How to Decode and Demonstrate Knowledge from Parents 4. The Academic Hidden Curriculum: Learning How (Not) to Decode & Demonstrate Knowledge from Teachers 5. Unequal Rewards & Punishments for Demonstrating Knowledge 6. Unequal Skills & Punishments: Segregated Friendships & Concentrated (Dis)Advantage 7. Moving Forward as Theorists and Practitioners Appendix A. Research Methods


andere Formate
weitere Titel der Reihe