Bültmann & Gerriets
Business Discourse
von Francesca Bargiela-Chiappini, Catherine Nickerson, B. Planken
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Reihe: Research and Practice in Appli
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-137-02491-6
Auflage: 2nd 2013 edition
Erschienen am 25.07.2013
Sprache: Englisch
Format: 236 mm [H] x 160 mm [B] x 28 mm [T]
Gewicht: 794 Gramm
Umfang: 359 Seiten

Preis: 113,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 20. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext
Biografische Anmerkung

PART I: THE FIELD OF BUSINESS DISCOURSE 1. What is Business Discourse? 2. Challenges in the Future PART II: APPLYING BUSINESS DISCOURSE RESEARCH 3. Research-based Business Discourse Teaching 4. Research-based Consultancy Work 5. Research-based Teaching Materials PART III: RESEARCHING BUSINESS DISCOURSE 6. Themes and Research Strategies 7. Research Methodologies, Frameworks and Project Ideas 8. Research Cases PART IV: RESOURCES 9. A Guide to Resources for Business Discourse Research References Index



This second edition reviews the field of business discourse, centring on the investigation of business language and communication as practice. It combines research-based discussions with innovative practical applications and promotes debate and enquiry on a range of competing issues, emerging from business discourse research and teaching practice.



Francesca Bargiela-Chiappini is Honorary Associate Professor in the Centre of Applied Linguistics, University of Warwick, UK. She has researched business discourse, intercultural communication and intercultural pragmatics for over twenty years. Recent publications include edited volumes on Face in Interaction (2009 with Michael Haugh), and on Politeness across Cultures (2010, with Daniel Z. Kádár), and a special forum on sensory pragmatics (Journal of Pragmatics, 2013).


andere Formate
weitere Titel der Reihe