Bültmann & Gerriets
Business Discourse
von Francesca Bargiela-Chiappini, B. Planken, Catherine Nickerson
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Reihe: Research and Practice in Applied Linguistics
Hardcover
ISBN: 978-1-137-02492-3
Auflage: 2nd ed. 2013
Erschienen am 25.07.2013
Sprache: Englisch
Format: 235 mm [H] x 155 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 569 Gramm
Umfang: 376 Seiten

Preis: 106,99 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 22. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This second edition reviews the field of business discourse, centring on the investigation of business language and communication as practice. It combines research-based discussions with innovative practical applications and promotes debate and enquiry on a range of competing issues, emerging from business discourse research and teaching practice.



Francesca Bargiela-Chiappini is Honorary Associate Professor in the Centre of Applied Linguistics, University of Warwick, UK. She has researched business discourse, intercultural communication and intercultural pragmatics for over twenty years. Recent publications include edited volumes on Face in Interaction (2009 with Michael Haugh), and on Politeness across Cultures (2010, with Daniel Z. Kádár), and a special forum on sensory pragmatics (Journal of Pragmatics, 2013).



PART I: THE FIELD OF BUSINESS DISCOURSE 1. What is Business Discourse? 2. Challenges in the Future PART II: APPLYING BUSINESS DISCOURSE RESEARCH 3. Research-based Business Discourse Teaching 4. Research-based Consultancy Work 5. Research-based Teaching Materials PART III: RESEARCHING BUSINESS DISCOURSE 6. Themes and Research Strategies 7. Research Methodologies, Frameworks and Project Ideas 8. Research Cases PART IV: RESOURCES 9. A Guide to Resources for Business Discourse Research References Index


andere Formate
weitere Titel der Reihe