Bültmann & Gerriets
Dual Language Bilingual Education
Teacher Cases and Perspectives on Large-Scale Implementation
von Kathryn I Henderson, Deborah Palmer
Verlag: Channel View Publications
Reihe: Bilingual Education & Bilingua Nr. 123
Taschenbuch
ISBN: 978-1-78892-808-3
Erschienen am 15.04.2020
Sprache: Englisch
Format: 211 mm [H] x 151 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 197 Gramm
Umfang: 152 Seiten

Preis: 37,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 12. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

37,00 €
merken
zum E-Book (EPUB) 25,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This book explores the role of the teacher in dual language bilingual education (DLBE) implementation in a time of nationwide program expansion. It provides case studies of teachers in the process of implementing and adapting DLBE and highlights the role of teachers as language policymakers.



Kathryn I. Henderson is an Associate Professor of Bicultural-Bilingual Studies in the School of Education at The University of Texas at San Antonio, USA. Her research interests include language ideologies, language policy and dual language bilingual education programs.

Deborah K. Palmer is a Professor of Equity, Bilingualism and Biliteracy in the School of Education at the University of Colorado Boulder, USA. Her research interests include bilingual education policy and politics, critical additive bilingual education, translanguaging, teacher preparation for linguistically/culturally diverse teaching contexts, language, power and identity, and bilingual teacher leadership/agency.


andere Formate
weitere Titel der Reihe