Bültmann & Gerriets
Icons - Texts - Iconotexts
Essays on Ekphrasis and Intermediality
von Peter Wagner
Verlag: De Gruyter
Reihe: European Cultures Nr. 6
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-3-11-014291-4
Erschienen am 05.03.1996
Sprache: Englisch
Format: 236 mm [H] x 160 mm [B] x 28 mm [T]
Gewicht: 788 Gramm
Umfang: 428 Seiten

Preis: 149,95 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

149,95 €
merken
zum E-Book (PDF) 149,95 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Frontmatter -- Acknowledgments -- Contents -- Introduction: Ekphrasis, Iconotexts, and Intermediality - the State(s) of the Art(s) / WAGNER, PETER -- Ekphrasis and Theories of Reading Visual Representations -- Iconolâtrie et iconoclastie de l'écriture libertine / DUBOST, JEAN-PIERRE -- Ekphrasis as Art Criticism: Diderot and Fragonard's "Coresus and Callirhoe" / FORT, BERNADETTE -- Ekphrasis and the Mimetic Crisis of Romanticism / BURWICK, FREDERICK -- Ecritures de l'image chez Théophile Gautier / MONTANDON, ALAIN -- Icono texts: The Eighteenth Century -- Watteau: The Aesthetics of Pleasure / CUSSET, CATHERINE -- Sterne and Fragonard: "The Escapades of Death" / OGÉE, FRÉDÉRIC -- The Harlot, Her Father, and the Parson: Representing and Interpreting Hogarth in the Eighteenth Century / PAULSON, RONALD -- La mise en scène de la table de travail: poétologie et épistémologie immanentes chez Guillaume-Thomas Raynal et Alexander von Humboldt / ETTE, OTTMAR -- Icono texts: The Nineteenth Century -- The Strategic Withdrawal from Ekphrasis in Jane Austen's Novels / SABOR, PETER -- Appropriating Botticelli: English Approaches 1860-1890 / LOTTES, WOLFGANG -- Entering the Museum of Words: Browning's "My Last Duchess" and Twentieth-Century Ekphrasis / HEFFERNAN, JAMES A. W. -- Oscar Wilde's "Impression du matin" - an Intermedial Reading / WAGNER, PETER -- Iconotexts: Caricature -- Text as Design in Gillray's Caricature / BINDMAN, DAVID -- The Battle of the Signs: Robert Crumb's Visual Reading of James Boswell's "London Journal" / PAPE, WALTER -- Bibliography -- List of Illustrations -- Notes on Contributors -- Index -- Colour Plates -- Backmatter



Frontmatter -- Acknowledgments -- Contents -- Introduction: Ekphrasis, Iconotexts, and Intermediality - the State(s) of the Art(s) -- Ekphrasis and Theories of Reading Visual Representations -- Iconolâtrie et iconoclastie de l'écriture libertine -- Ekphrasis as Art Criticism: Diderot and Fragonard's "Coresus and Callirhoe" -- Ekphrasis and the Mimetic Crisis of Romanticism -- Ecritures de l'image chez Théophile Gautier -- Icono texts: The Eighteenth Century -- Watteau: The Aesthetics of Pleasure -- Sterne and Fragonard: "The Escapades of Death" -- The Harlot, Her Father, and the Parson: Representing and Interpreting Hogarth in the Eighteenth Century -- La mise en scène de la table de travail: poétologie et épistémologie immanentes chez Guillaume-Thomas Raynal et Alexander von Humboldt -- Icono texts: The Nineteenth Century -- The Strategic Withdrawal from Ekphrasis in Jane Austen's Novels -- Appropriating Botticelli: English Approaches 1860-1890 -- Entering the Museum of Words: Browning's "My Last Duchess" and Twentieth-Century Ekphrasis -- Oscar Wilde's "Impression du matin" - an Intermedial Reading -- Iconotexts: Caricature -- Text as Design in Gillray's Caricature -- The Battle of the Signs: Robert Crumb's Visual Reading of James Boswell's "London Journal" -- Bibliography -- List of Illustrations -- Notes on Contributors -- Index -- Colour Plates -- 418-420


andere Formate
weitere Titel der Reihe