Bültmann & Gerriets
Icons - Texts - Iconotexts
Essays on Ekphrasis and Intermediality
von Peter Wagner
Verlag: De Gruyter
Reihe: European Cultures Nr. 6
E-Book / PDF
Kopierschutz: Adobe DRM

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-3-11-088259-9
Auflage: 1. Auflage
Erschienen am 25.10.2012
Sprache: Englisch
Umfang: 414 Seiten

Preis: 149,95 €

149,95 €
merken
zum Hardcover 149,95 €
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Frontmatter -- Acknowledgments -- Contents -- Introduction: Ekphrasis, Iconotexts, and Intermediality ¿ the State(s) of the Art(s) -- Ekphrasis and Theories of Reading Visual Representations -- Iconolâtrie et iconoclastie de l¿écriture libertine -- Ekphrasis as Art Criticism: Diderot and Fragonard¿s ¿Coresus and Callirhoe¿ -- Ekphrasis and the Mimetic Crisis of Romanticism -- Ecritures de l¿image chez Théophile Gautier -- Icono texts: The Eighteenth Century -- Watteau: The Aesthetics of Pleasure -- Sterne and Fragonard: ¿The Escapades of Death¿ -- The Harlot, Her Father, and the Parson: Representing and Interpreting Hogarth in the Eighteenth Century -- La mise en scène de la table de travail: poétologie et épistémologie immanentes chez Guillaume-Thomas Raynal et Alexander von Humboldt -- Icono texts: The Nineteenth Century -- The Strategic Withdrawal from Ekphrasis in Jane Austen¿s Novels -- Appropriating Botticelli: English Approaches 1860¿1890 -- Entering the Museum of Words: Browning¿s ¿My Last Duchess¿ and Twentieth-Century Ekphrasis -- Oscar Wilde¿s ¿Impression du matin¿ ¿ an Intermedial Reading -- Iconotexts: Caricature -- Text as Design in Gillray¿s Caricature -- The Battle of the Signs: Robert Crumb¿s Visual Reading of James Boswell¿s ¿London Journal¿ -- Bibliography -- List of Illustrations -- Notes on Contributors -- Index -- Colour Plates -- 418-420



Frontmatter -- Acknowledgments -- Contents -- Introduction: Ekphrasis, Iconotexts, and Intermediality - the State(s) of the Art(s) -- Ekphrasis and Theories of Reading Visual Representations -- Iconolâtrie et iconoclastie de l'écriture libertine -- Ekphrasis as Art Criticism: Diderot and Fragonard's "Coresus and Callirhoe" -- Ekphrasis and the Mimetic Crisis of Romanticism -- Ecritures de l'image chez Théophile Gautier -- Icono texts: The Eighteenth Century -- Watteau: The Aesthetics of Pleasure -- Sterne and Fragonard: "The Escapades of Death" -- The Harlot, Her Father, and the Parson: Representing and Interpreting Hogarth in the Eighteenth Century -- La mise en scène de la table de travail: poétologie et épistémologie immanentes chez Guillaume-Thomas Raynal et Alexander von Humboldt -- Icono texts: The Nineteenth Century -- The Strategic Withdrawal from Ekphrasis in Jane Austen's Novels -- Appropriating Botticelli: English Approaches 1860-1890 -- Entering the Museum of Words: Browning's "My Last Duchess" and Twentieth-Century Ekphrasis -- Oscar Wilde's "Impression du matin" - an Intermedial Reading -- Iconotexts: Caricature -- Text as Design in Gillray's Caricature -- The Battle of the Signs: Robert Crumb's Visual Reading of James Boswell's "London Journal" -- Bibliography -- List of Illustrations -- Notes on Contributors -- Index -- Colour Plates -- 418-420


andere Formate
weitere Titel der Reihe